Angrerett og retur
Angrerett
Som kunde har du rett til å angre kjøpet ditt i henhold til angrerettloven, med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, se vilkår for dette lenger ned. Angreretten gjelder i 14 dager fra du har mottatt varene dine. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Du må gi oss beskjed innen angrefristen – og du er selv ansvarlig for å kunne dokumentere at angreretten er brukt i tide.
Ønsker du å benytte deg av angreretten, send oss en e-post til post@fargespinn.com så hjelper vi deg.
Vilkår for angrerett
Bruk av angrerett forutsetter at varene leveres tilbake til oss i ubrukt/uåpnet tilstand.
Garnet skal leveres tilbake med tilhørende banderoler/merkelapper, uten merker, lukt, pels fra husdyr og "rusk" eller skader. Returnert garn som ikke møter disse vilkårene ansees som åpnet/brukt, og vi vil ikke refundere deg beløpet for dette.
Retur av varer
Dersom du benytter angreretten, må varen returneres til oss så snart som mulig og senest 14 dager etter at du har gitt oss beskjed. Du står fritt til å velge fraktalternativ selv, men pakken må sendes med sporing. Du betaler selv for returen ved angrerett. Ved reklamasjoner betaler vi returfrakten.
Returen din vil bli behandlet så fort vi har mottatt den, og du vil få varebeløpet refundert. Opprinnelig fraktbeløp fra oss til deg refunderes ikke.
Reklamasjon
Ønsker du å reklamere på en vare, send oss en e-post til post@fargespinn.com med info og bilder av varen så hjelper vi deg. Du finner flere retningslinjer vedrørende reklamasjon under kjøpsvilkår.
Reklamasjon på fargefeil gjelder ikke for garn kjøpt under fanen "salg", merket med "oopsie + farge" da disse selges til redusert pris pga. de ikke opprettholder en fargebase sin standard. Dette er informert om inne på nevnte produkters sider.
